Інформаційна кампанія
“Безпека вдома під час війни”

для UNICEF Ukraine

З початком перебоїв в енергопостачанні почала зростати кількість пожеж через неправильне або недбале використання генераторів, газових пальників та інших приладів. За даними МОЗ України, у період з листопада по грудень 2022 року зафіксовано 868 випадків отруєнь чадним газом. Потрібно було попередити проблему, доки вона не обернулася справжнім лихом.

ЗАВДАННЯ

Донести правила безпечної поведінки вдома під час відклю-чення світла у максимально швидкий і доступний спосіб.

Збільшити знання про потенційні загрози побутових приладів та прищепити звичку перевіряти, чи правильно я все роблю, коли користуюсь ними.

ЦІЛЬОВІ АУДИТОРІЇ

Доросле населення (чоловіки, жінки, 18+)

Діти шкільного віку

СТРАТЕГІЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ

Оскільки нам потрібно було проінформувати фактично всіх мешканців України швидко, ми вирішили задіяти в кампанії максимальну кількість інструментів: зовнішня реклама, ТБ і радіоролики, SMM, PR, інтернет-реклама, колаборації з лідерами думок. При цьому комунікація мала бути простою й зрозумілою кожному.

СТРАТЕГІЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ

Оскільки нам потрібно було проінформувати фактично всіх мешканців України швидко, ми вирішили задіяти в кампанії максимальну кількість інструментів: зовнішня реклама, ТБ і радіоролики, SMM, PR, інтернет-реклама, колаборації з лідерами думок. При цьому комунікація мала бути простою й зрозумілою кожному.

ІДЕЯ ТА ГЕРОЇ

В основу ідеї ліг вислів “схопити себе за руку”. Це коли ти вже зібрався щось робити, а тоді в останній момент засумнівався й зупинився. Так само й ми у комунікації показували повсякденні ситуації, де от-от прилад буде використано неправильно, і в останній момент "хапали за руку" голосом суворого працівника ДСНС.

Прилади стали героями комунікації та основними елементами візуального стилю. Разом із короткими меседжами на яскравих плашках вони доносили основні правила безпечної поведінки.

ЗОВНІШНЯ РЕКЛАМА І ПОСТЕРИ

Борди і сітілайти з правилами безпеки розміщувалися на вулицях міст у тих регіонах, де була найгірша статистика із побутовими пожежами та отруєнням чадним газом.

Також ми створили постери з порадами від ДСНС про всі прилади. Їх може завантажити на сайті UNICEF Ukraine та повісити у себе в під'їзді.

ТБ І РАДІОРОЛИКИ

В рамках кампанії ми створили 6 роликів, які були адаптовані для показу на ТБ, в діджиталі та на зовнішніх екранах. У сюжетах ми чуємо внутрішній монолог людини, яка уже почала робити щось не так із приладом або ж от-от почне. Та в останній момент з'являється працівник ДСНС (тобто, його голос), який рятує ситуацію й пояснює правило безпечної поведінки.

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ТА КОЛАБОРАЦІЯ
З ЛІДЕРАМИ ДУМОК

В соціальних мережах ми вели комунікацію в кількох напрямках: правила безпеки, кейси нещасних випадків через неправильне поводження з приладами, а також інтерактиви для кращого засвоєння інформації. Окрім того, ми залучили інфлуенсерів з різних сфер, аби ті розповіли правила безпеки своїй аудиторії. Для нас було важливо, аби вони розповідали про прилад,  яким користуються самі, та робили це у власному стилі.

БРОШУРА ДЛЯ ДІТЕЙ “ВАРТОВІ БЕЗПЕКИ”

Ми прагнули комунікувати з дітьми легкою й зрозумілою для них мовою. А що може зробити навчання цікавішим, ніж гра? Так ми прийшли до ідеї створення брошури з інтерактивними завданнями для дітей молодшого шкільного віку. Завдяки ній діти можуть побути інспекторами й спочатку самі знайти порушення використання приладів, а тоді проконтролювати батьків.

До створення брошури ми залучили дитячу психологиню Світлану Ройз. Вона була надрукована ЮНІСЕФ Україна та розповсюджена по всіх куточках України. Також її можуть завантажити батьки та вчителі, щоб вивчати правила разом із дітьми.

ГАЗЕТА “ПАЛАЮЧІ НОВИНИ”

Ми видали газету “Палаючі новини України” цілком і повністю присвячену пожежній ситуації. Це разове видання з історіями, які сталися через неправильне поводження з приладами для обігріву, рекомендаціями від ДСНС та порадами, як підлаштувати побут в умовах відключення електроенергії.

Газета була надрукована та поширюється працівниками ДСНС серед населення.

РЕЗУЛЬТАТИ

ТБ
14,7 млн
Радіо
6,5 млн
ООН
4,5 млн
YouTube
8,8 млн
SMM
9,5 млн
ЗМІ
1,7 млн

А НАЙВАЖЛИВІШЕ:

20,6%

Кількість пожеж через порушення правил пожежної безпеки при влаштуванні та експлуатації електроустановок

18,5%

Кількість пожеж через порушення правил пожежної безпеки при влаштуванні та експлуатації печей і теплогенеруючих агрегатів та установок.

дотримуйся правил безпеки
вони рятують життя