Інформаційна кампанія
“МИСЛИВЦІ ЗА ДІАБЕТОМ”
для українсько-швейцарського проєкту “Діємо для здоров’я”
СИТУАЦІЯ
В Україні понад 1.2 мільйона людей мають діагностований цукровий діабет 2 типу. Ще 2.5 мільйона українців не знають про своє захворювання.
62%
українців не знають жодного симптому цукро-вого діабету 2 типу. *
44%
респондентів не знають про способи його профілактики. *
27,4%
українців ніколи не вимірювали свій рівень глюкози крові.**
*Результати KAPB дослідження, 2021 рік
** Результати дослідження STEPS, 2020 рік
ЦІЛЬОВІ АУДИТОРІЇ
Люди, які перебу-вають у групі ризику
Лікарі (сімейні лікарі, медсестри, ендокринологи)
Нашою цільовою аудиторією стали люди, які перебувають у групі ризику, але нічого не знають про цукровий діабет 2 типу і сімейні лікарі, які найчастіше діагностують це захворювання у пацієнтів, і призначають правильне лікування.
ЦІЛІ КАМПАНІЇ
Підвищити обізнаність людей про цукровий діабет 2 типу та його фактори ризику.
Мотивувати їх перевіряти свій рівень глюкози в крові та вести здоровий спосіб життя.
Ми створили створили інформаційну кампанію “Мисливці за діабетом”, мета якої — розповісти людям про фактори ризику та профілактику цукрового діабету 2 типу та мотивувати їх перевіряти свій рівень глюкози.
СТРАТЕГІЯ ТА
РЕАЛІЗАЦІЯ
У питаннях власного здоров’я люди найбільше довіряють лікарям. Тому ми вирішили сформувати та підтримати медичну спільноту, яка небайдужа до проблеми та готова працювати проактивно, щоб попередити ускладнення цукрового діабету шляхом скринінгу та просвітницької роботи.
Формування команд “Мисливців за діабетом”
Ми сприяли створенню спеціальних команд на чолі із сімейними лікарями та медсестрами, які вели активну комункацію з пацієнтами, колегами та громадськістю про профілактику і контроль цукрового діабету 2 типу, і перш за все про необхідність для кожного, особливо людей з груп ризику, перевіряти свій рівень цукру у крові.

Звідси з’явилося ключове повідомлення —
Перевір свій рівень цукру в крові.

Ми відібрали 7 сімейних лікарів, які стали лідерами команд “Мисливців за діабетом” у 5 пілотних регіонах проєкту — Рівненській, Львівській, Полтавській, Дніпропетровській, Херсонській областях.
Їхнім завданням було:
Сформувати власні команди та залучати інших сімейних лікарів, медсестер, пацієнтів з цукровим діабетом та їхніх рідних;
Піднімати тему цукрового діабету у медіапросторі, комунікувати зі ЗМІ;
Вести блог у своїх соціальних мережах та ділитися та результатами проєкту;
Організовувати скринінгові кампанії у своєму регіоні, перевіряти у пацієнтів рівень глюкози в крові, давати корисні рекомендації щодо зміни способу життя.
Презентація кампанії у цільових регіонах
Щоб презентувати кампанію і команду “Мисливців за діабетом” у кожній області, ми вирішили провести серію заходів, присвячених темі профілактики і ранньої діагностики цукрового діабету. Аби привернути увагу медіа, медичної спільноти і стейкхолдерів, ми проводили тестування на рівень глюкози в крові у журналістів та мешканців обласного центру.  

У ніч на 24 лютого 2022 року наша команда поїхала поїхали до Херсону, щоб зробити те саме. Але в Україні почалась повномасштабна війна.

Війна змусила переформатувати роботу команди та сфокусуватися на допомозі людям, які цього найбільше потребують. Ми поїхали у регіони, щоб перевіряти рівень цукру у внутрішньо переміщених осіб. Це поклало початок подальшим скринінговим кампаніям, які наші “мисливці” проводили самостійно у центрах ВПО, на підприємствах тощо.

За декілька місяців роботи команда проєкту протестували 1366 осіб, з яких 10-12% мали підвищений рівень цукру в крові. Як і передбачалося, ці люди дуже рідко або ніколи його не перевіряли.
Разом із міжнародними партнерами Diabetes Disaster Response Coalition ми переклали на українську мову інструкцію із заміни інсулінів у надзвичайних ситуаціях, якою могли користуватися сімейні лікарі і не боятися заміняти чи призначати нові препарати своїм пацієнтам.

Сімейні лікарі потребували підтримки спільноти та практичних знань. Так з’явилися тренінги для сімейних лікарів, які команда провела у Рівному, Львові та Полтаві. Вони об’єднали близько 350 лікарів у ком'юніті, які заохочували інших лікарів полювати на діабет разом із нашими "мисливцями".
Інформаційні матеріали
У цьому нам допомагали інформаційні матеріали - постери для медичних закладів та ліфлети для сімейних лікарів, де міститься корисна інформація та рекомендації людям, які перебувають у групі ризику. А також радіоролик, у якому ми закликали людей турбуватися про здоров'я під час війни та перевіряти свій рівень цукру в крові.
Освітні відео
Разом із лідерами команд ми створили 8 відео, у яких піднімали різноманітні теми, пов’язані з діабетом, і промотували їх на Youtube та Facebook сторінках проєкту.
Онлайн-тест про індивідуальний ризик цукрового діабету 2 типу
Разом із партнерами проєкту — Центром громадського здоров’я, ми створили перший в Україні доказовий онлайн-тест, за допомогою якого людина може визначити свої ризики або ризики своїх рідних виникнення цукрового діабету 2 типу. Він базується на клінічному протоколі первинної та вторинної медичної допомоги, що затверджений МОЗ України, тому може використовуватися сімейним лікарем у медичній практиці.
Веб-сайт про цукровий діабет
Можна було б зробити красивий лендинг кампанії, але ми вирішили розробити перший україномовний ресурс, який містить актуальну інформацію про цукровий діабет, рекомендації щодо харчування, практичні поради для сімейних лікарів. Зараз ця платформа продовжує своє життя, як частина сайту Центру громадського здоров’я України.
Онлайн-курс для лікарів
Щоб допомогти сімейним лікарям та медсестрам освіжити свої знання про цукровий діабет 2 типу та залучити їх до проактивного “полювання” за хворобою, ми створили максимально практичний онлайн-курс із найбільш поширеними кейсами з практики сімейних лікарів. Тренінг можна буде пройти на навчальній платформі Центру громадського здоров’я України.
РЕЗУЛЬТАТИ
Сайт:  67 281 переглядів
Онлайн тест:  55 530 людей пройшли тест
Youtube:  880 696 переглядів
Радіоролик:  976 000 охоплення
Facebook:  3 386 865 охоплення
58 011 взаємодій
Медіа:  177+ публікацій 3 459 048 охоплення
Залучення медичної спільноти:  
346 медпрацівників
Кількість учасників скринінгових
програм:  1366 людей
8 000 000 загальне охоплення